Tuesday, February 24

Metro


Salam sejahtera.
Ini mungkin entri berbaur emosi.
Rindu sudah pada kawan-kawan, saya janji saya tidak melebih-lebih emosinya.

Mulalah saya mahu cerita pasal kisah kami berlima, juga ada tambahan-tambahan rakan-rakan yang lain sebagai pendorong semangat dan pelengkap kemenangan. Terima kasih ya kamu semua!.

Kali pertama kami masuk pertandingan bolasepak padang kecik ini pada waktu umur kami belum pun cukup 15tahun lagi. Berbekalkan harapan konon-konon kami ingat kami sudah lincah bermain, tanpa persiapan rapi kami tawakal. Beritahu ibu bapa nak masuk, sudah dapat restu tapi kami lari dari sekolah semata-mata pertandingan Kosmo bawah 17 tahun untuk zon selangor. Waktu peringkat kumpulan memang susah. Semua wakil yang datang adalah wakil-wakil kelab yang gah-gah cuma kami semua kumpulan yang kerdil. Tapi kamu semua nak tahu? kami dapat no4 lah. Kami kerdil tapi kami bukan main-main.

Hasil dari kemenangan ini kami dapat tawaran berlatih bawah jurulatih bangsa Brazil yang pada waktu ini melatih pasukan Malaysia. wah bangga gila. Selang seminggu waktu sesi latihan, kami sekali lagi lari dari sekolah pergi pusat latihan. Kami datang lambat, lambat gila. Latihan da pun habis. Kami cakap kami jauh gila, kelas pun habis lambat. Rugi gila. Tapi siapa tahu tuah manusia di mana kan. Kami dapat friendly pula dengan pakcik-pakcik berumur yang samba gila.

Sesi latihan kedua pula kami pergi. Kali ini sempat berlatih sekejap. Dan untuk sesi seterusnya kami tak mampu komited kerna umur masih muda, dan ada Pmr untuk difikirkan.

Lepas dapat semangat dari darjat kemenangan masa Kosmo ini, kami selalu masuk pertandingan kecil-kecil, ada juga yang kami juara, tapi ada juga yang kami tidak lepas dari badi semi-final. Inilah peringkat yang kami susah nak lepas. Bila sampai sini sahaja kami kalah. Adoi takde rezeki gamaknya.

Gamba atas, kami dengan berani tanpa ragu-ragu masuk peringkat terbuka zon selatan. Hmm...lawan pakcik-pakcik, abang-abang yang tua berbelas tahun. Kami baru sahaja hendak masuk 17 tahun. Seharian bermain, lepas peringkat kumpulan, tapi masih lagi badi semi-final itu kami tak dapat nak lepas. Hmm takde rezeki gamaknya.

Saya rindu hendak bermain lagi dengan kumpulan ini. Tapi kini masing-masing sudah jauh. Mungkin ada masa kita main lagi dan kita hilangkan badi semi-final itu.

10 comments:

Ben Ramli said...

hehe..tambah tolak tu aku ke?hahaha..

oit!baru2 nih kan final..haha..syukur lah itu kan2..hee..

Meor M. Syafiq said...

ya. semua kawan-kawan terlibat.hehe
oh lupa pula tonomen yang tu.
men pada terik panas

Anonymous said...

wah.hebat siot bground ko.aku lngsng xde.sek ren nerd.sek men main kriket.mmg bangku abes kaki ni.hehe

Meor M. Syafiq said...

background hebat, tapi skang cm taik bek xyah
hahah
x mcm ko..;p

Anonymous said...

badi semi final...?
haha x leyh bla..
d0a byk2 bia hilang badi tue..:)

Meor M. Syafiq said...

bagus2.
mari ramai2 kita doa sama-sama ya
hahahha

Anonymous said...

bkn badi suku akhir ker?

tp ade je kite menang beberape kan. huhu


quote: "klo skola kasi korg troskan latihan, korg sume jd pemen bola la nmpknye."
~ade org komen lps bace blog ko

Meor M. Syafiq said...

mungkin itu pernah aku harapkan.
ada potensi jua bidang ituh.huhu

Imperidal said...

haha terer ah ko :P

ammar said...

tanak men ngn aku? haha